مسجد جامع امام حسین(ع) شهر اندیشه

لیست موضوعی کتابخانه
دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۳۳ ق.ظ

40 میانبر صفحه کلید که باید بدانید قسمت 1

ALT + F4   : تا کنون شده عجله  و استرس در آخرین لحظه را تجربه کنید، زمانی که کسی به سمت شما می آید و شما باید در یک آن تعداد زیادی پنجره های باز شده بر روی کامپیوتر خود را به سرعت ببندید؟ اگر این تجربه برایتان آشناست در آن صورت این ترکیب کلیدهای کیبرد می تواند منجی شما می باشد. این میانبر صفحه کلید شما را قادر می سازد که برنامه های باز شده در ویندوز را به سرعت ببندید.

SHIFT + DELETE : اغلب هارد دیسک خود را مملو از داده های غیر ضروری و یا به قول ویندوز ” Trash ” می یابیم و هنگامی که این زباله ها روی هم جمع شده و حجم عظیمی را اشغال کنند زمان بسیاری از وقتمان را باید صرف فرستادن فایل های غیر ضروری به سطل بازیافت ویندوز و پس از آن "خالی کردن سطل بازیافت” کنیم. این میانبر کمک می کند تا با سرعت بیشتری به حذف داده ها به طور دائم از روی دیسک سخت خود و یا هر نوع دستگاه های قابل نوشتن دیگری اعم از هارد اکسترنال و حافظه فلش کنید و در وقت خود صرفه جویی کنید. البته ریسک از بین رفتن اطلاعاتی که ممکن است در آینده بدان نیاز پیدا کنید را نیز بالا می برد چرا که دیگر داده ها درون سطل بازیافت ذخیره نمی گردند و برای بازیابی چنین اطلاعاتی نیاز به نرم افزارهای ویژه بازیابی اطلاعات پاک شده از روی حافظه است.
کلید لوگوی ویندوز  + L : این یک میانبر کاملا مفید و کاربردی است که سبب می شود بتوانید کامپیوتر خود را به سرعت قفل کنید  به طوری که زمانی که برای یک استراحت کوچک آن را ترک می کنید هیچ کس دیگری قادر به ورود به ویندوز نباشد.میانبرهای ویندوز برای نرم افزارها
CTRL + C  : برای کپی کردن متن انتخاب شده ، می توان از این میانبر  پس از انتخاب همه متن با استفاده از یکی دیگر از میانبر ها که مخصوص این کار است یعنی CTRL + A. استفاده نمود.
CTRL + X  : چیدن متن. که بدان معنی است که متن را کپی کرده ، اما از محل فعلی آن را جابجا می کند. پس دیگر در فایل فعلی اثری از متن کات شده نخواهد بود.
CTRL + V   : پیست کردن یا چسباندن متن. که به آن معناست که متنی را که قبلا کپی کرده یا چیده ایم را در محل جدید می چسباند.
CTRL + Z  : اگر در حالی که  مشغول قالب بندی متن خود هستید مرتکب اشتباهی شده و یا حین نوشتن آن و یا هرگونه اشتباه دیگری در برنامه های دیگر کنید این میانبر کمک می کند تا اشتباهات خود را به سرعت با رفتن به یک قدم عقب  تر اصلاح  کنید. هر چند باید در نظر داشت که برخی از برنامه ها به کاربر اجازه عقب رفتن به ۲ یا ۳ گام پیشین را بیشتر نمی دهند.
CTRL + B  : این میانبر کمک می کند تا شما متن انتخابی را به صورت درشت (Bold) درآورید.
CTRL + U  : متن انتخاب شده را زیرخط دار یا underline می کند.
CTRL + I  : متن انتخابی را  italic  یا کج می کند: مثال: سلام
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۶
مسجد جامع امام حسین(ع)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی