مسجد جامع امام حسین(ع) شهر اندیشه

لیست موضوعی کتابخانه
پنجشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۰۱ ب.ظ

تاریخچه نـینجـا رنجـر

 تاریخچه نـینجـا رنجـر

نینجا رنجر ازدو کلمه ی نینجا و رنجر تشکیل گردیده که هر کدام از این لغات دارای مفهوم ومعانی بسیاری میباشد. به دلیل انشعابات فراوانی که دارند در کشورها وزبانهای مختلف نینجا معانی متفا وتی را شامل می شود ، ولی میتوان گفت چون منشاء ژاپنی دارد به فردی اطلاق میگردد که در چند رشته رزمی تخصص و مهارت پیدا نموده است ودر کل فردی فوق العاده در رزم میباشد.

لغت رنجر( در حیطه رزمی- نظامی یعنی ضد ضد چریک ) ودر رشته نینجا رنجر یعنی فردی که مهارت در کلیه ی امور ورزشی پیدا نموده است نینجا رنجر در ایران بیشتر در جهت استعداد یابی، توسعه قهرمانی و همگانی شدن ورزش گام برداشته که نمونه ی ان در مسابفات رینگی که بخش اعظم این رشته را تشکیل میدهد ورکن اساسی نینجارنجر میباشد. ومسابقات تیر اندازی با کمان و تفنگ بادی و....است که فرق ان با نینجاهای دیگر میباشد .

سالهای متمادی است که نینجاها در میادین ورزشی جهان نقشی نداشته ودر جهان یاغی و تروریست معرفی شده اند که برای از بین بردن حکام زمانه دست به هر کاری میزدند ضمنا به دلیل نداشتن فدراسیون یا سازمان و مسابقات جهانی رشته نینجا fیشتر به صورت فستیوال و سمینار های نمایشی در برخی کشورها مراسمی را برگزار می نمودند با توجه به این تعاریفافرادی که دارای استعداد های بالایی در امور رزمی بودند هنر انان در چهار چوب نمایشات به پایان رسیده ونمی توانستند در میادین ورزشی جهان نقشی داشته باشند.کشور ایران نیز از این قائده و تفاسیر مستثنی نبوده .

مراحل درجه بندی کمربند و مدت زمان طبیعی دریافت آنها

 سفید هنگام ورود وشروع

 سفید    ۲ماه 

 زرد     ۲   الی ۴ ماه

 نارنجی ۲ الی  ۶ ماه

 ســبــز  ۴الی  ۹ ماه

 آبــی   ۵ الی ۱۵ ماه

 بنفش  ۵ الی ۲۰ ماه

 قرمز   ۵ الی ۲۵ ماه

 قهوه ای ۵ الی ۳۰ ماه

 مشکی ۱۰ الی ۴۵ ماه


درجه‌بندی رتبه نینجارنجر نام یا کمربند خاصی دارد؟
 هنرجویان نینجارنجر با رنگ کمربندی که می‌بندند درجه‌بندی می‌شوند که از سفید آغاز می‌شود و بعد از طی درجات زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش، قرمز و قهوه‌ای موفق به بستن کمربند مشکی می‌شوند و از کمربند مشکی به بالا درجات آنها با «دان» مشخص می‌شود. مشکی «دان 1» است و بعد از آن دان2، دان 3 و به همین ترتیب بالا می‌رود. طول مدت طی کردن مراحل سفید تا مشکی «دان 1» به طور معمول چهار سال است.

آموزش‌های نینجارنجر چه بخش‌هایی دارد؟

آموزش:
دفاع شخصی با سلاح و بدون سلاح، مبارزات رینگی (در بخش آقایان در استایل فول کنتاکت و در بخش بانوان در استایل سمی کنتاکت). سلاح‌های سرد: چوب، نانچیکو، سانچیکو، زنجیر، سای، تونفا، کامائه، شمشیر، شوریکن (ستاره معروف نینجا) و... . آموزش‌های کماندویی: تیراندازی، سوارکاری،

کوهنوردی، صخره‌نوردی، شنا، تقلید صدا و استتار، جهت‌شناسی، کمک‌های اولیه، دارت و آکروبات رزمی.

قوانین و نحوه برگزاری مسابقات نینجارنجر به چه صورت است؟

مسابقات
در سطوح باشگاهی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که شامل دو بخش مبارزه (فایت) و هنرهای فردی است. در بخش مبارزه، فایترها از کلاه، دستکش، هوگو، ساق‌بند و روپایی استفاده می‌کنند. در بخش هنرهای فردی، هنرجویان در استایل‌های مختلف سلاح و دفاع شخصی و حرکات آکروباتیک به اجرای برنامه‌های نمایشی می‌پردازند. هنرجویان نینجارنجر همچنین می‌توانند در مسابقات مبارزاتی کیک بوکسینگ داخلی و خارجی و مسابقات جهانی هنرهای فردی شرکت کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی