مسجد جامع امام حسین(ع) شهر اندیشه

لیست موضوعی کتابخانه
پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱ ق.ظ

فضیلت احیا نیمه شعبان

شب نیمه شعبان، شب بسیار مبارکى است. از امام جعفر صادق علیه السلام روایت است که از امام محمدباقر علیه‌السلام در مورد فضیلت شب نیمه شعبان سؤال شد؛ امام فرمود آن شب بعد از لیلة القدر افضل شب‌ها است.

 در آن شب خداوند به بندگان، فضل خود را عطا مى‌فرماید و ایشان را به مَنّ و کَرَم خویش مى‌آمرزد.پس سعى و کوشش کنید در تقرّب جستن به سوى خداى تعالى در شب نیمه شعبان، که آن شبى است که خدا قسم یاد فرموده به ذات مقدس خود که سائلى را از درگاه خود تا زمانی که مطلب گناهی را درخواست نکند؛ دست خالى برنگرداند.

 

و آن شبى است که قرار داده حق تعالى آن را از براى ما به مقابل آن که قرار داده شب قدر را براى پیغمبر ما صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ آله. پس کوشش کنید در دعا و ثنا بر خداى تعالی و از جمله برکات این شب مبارک آن است که ولادت با سعادت حضرت صاحب عصر امام زمان ارواحُنا لَهُ الفداء در سحر این شب سال دویست و پنجاه و پنج در سامراء واقع شده و باعث مزید شرافت این شب مبارک شده است.

 

براى شب نیمه شعبان چند عمل وارد شده است:

 

 

1- یکی از اعمال شب نیمه شعبان غسل است، که باعث تخفیف گناهان مى‌شود.

 

2- احیاء این شب به نماز و دعا و استغفار. و در روایت است که هر کس شب نیمه شعبان را احیا دارد؛ نمیرد دل او در روزى که دل‌ها بمیرند.

 

3-یکی دیگر از اعمال شب نیمه شعبان، زیارت امام حسین علیه السلام است که افضل اعمال شب نیمه شعبان است. و باعث آمرزش گناهان است.

 

4- خواندن دعایی که شیخ و سیّد نقل کرده‌اند و به منزله زیارت امام زمان صلوات الله و سلامُه عَلَیْهِ است.

 

5- صلوات هر روز را که در وقت زوال وارد شده خوانده شود.

 

6- دعاى کمیل را که در شب نیمه شعبان وارد شده است، خوانده شود.

 

7- در نیمه شعبان هر یک از اذکار "سُبْحانَ اللّهِ" ، "الْحَمْدُلِلّهِ" ، "اللّهُ اَکْبَرُ" وَ "لا اِلهَ اِلا اللّهُ" صد مرتبه گفته شود، تا خداوند تعالى گناهان گذشته او را بیامرزد و برآورد حاجت‌هاى دنیا و آخرت او را.

@masjed_128

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۹
مسجد جامع امام حسین(ع)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی