مسجد جامع امام حسین(ع) شهر اندیشه

لیست موضوعی کتابخانه
مشاور ارشد سازمان تامین اجتماعی از اجرای پایلوت نسخه الکترونیک در استان یزد و مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در تهران خبر داد.

محمد علی بیطرف مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور درمان در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه حذف دفترچه های بیمه و پیاده سازی کارت هوشمند سلامت یکی از نیازهای اولیه حوزه بهداشت و  درمان کشور است، اظهار داشت: در استان یزد و در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در تهران از جمله درمانگاه آزادی و دی کلینیک ابوریحان نسخه الکترونیک و حذف دفترچه کاغذی بیمار اجرا شده است که اگر مراحل پایلوت به خوبی انجام شود بطور کامل به تمام مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی تعمیم داده می شود.
وی پروژه حذف دفترچه های بیمه به خصوص در سازمان تامین اجتماعی و پیاده کردن کارت هوشمند سلامت را یکی از ضروریان نظام سلامت عنوان کرد و افزود: مسئله ای که در اجرای این پروژه بسیار مهم است بحث تولید نسخه الکترونیک و درکنار آن امضای الکترونیک است.
مشاور ارشد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در امور درمان سازمان نظام پزشکی را متولی تایید هویت پزشکان دانست و ادامه داد: بر عهده نظام پزشکی است که این کمک را به سازمان تامین اجتماعی بکند تا در کنار تولید نسخه الکترونیک، امضای الکترونیک را برای پزشکان و بطور کلی برای درمانگران تولید کنیم.
بیطرف اذعان داشت: در جلسه ای که با معاونت نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی داشتیم مقرر شد با هماهنگی وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر این کار شروع شود تا در آینده سازمان های دیگر مانند بیمه سلامت ایرانیان و نیروهای مسلح وارد این پروژه شده و این کار کشوری شود.
وی ضمن بیان این مطلب که این پروژه در تمام کشورهای پیشرفته دنیا پیاده شده و بالغ بر 15 سال از سایر کشورها عقب هستیم، تصریح کرد: همانطور که نظام بانکی کشور خود را با دانش روز الکترونیک تطبیق می دهد؛ ضرورت دارد تا بحث پیاده سازی اصول فناوری اطلاعات را در حوزه سلامت نیز انجام دهیم.
مشاور ارشد سازمان تامین اجتماعی مهمترین فایده اجرایی شدن نسخه الکترونیک را حذف دفترچه های کاغذی و متمرکزشدن اطلاعات بیمار در کارت های هوشمند سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: با پیاده سازی این طرح انتقال سوابق بیمار به راحتی انجام می شود و بوروکراسی های موجود و صف های طولانی مردم در کنار داروخانه های بیمارستان های دولتی حذف می شود. 
وی افزود: به محض آن که برای یک بیمار در درمانگاه نسخه الکترونیک تولید شود، در داروخانه آن مرکز درمانی نسخه اش پیچیده می شود و همه چیز قابل پیگیری است.    
بیطرف اعلام کرد: اکنون تولید نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار داریم که امید است تا پایان سال 95 این مهم عملی شود.
وی تولید کارت هوشمند سلامت را مرحله بعد اجرای نسخه الکترونیک دانست و گفت: بعد از پیاده سازی نسخه الکترونیک و امضای دیجیتال باید پروژه کارت هوشمند سلامت را اجرایی کنیم که قرارداد آن منعقد و تکنولوژی آن نیز منتقل شده است و هر فرد صاحب یک کارت هوشمند می شود که می تواند آن را  داخل سیم کارت خود قرار دهد تا زمانی که به مطب مراجعه می کند با دادن تلفن همراه خود به پزشک یا درمانگر تمام اطلاعات پزشکی او توسط کارت خوان خوانده شود.

به گفته وی با داشتن کارت هوشمند سلامت اگر بخواهد نسخه ای تولید و دستور خدمات پاراکلینیک برای بیمار داده شود بلافاصله این مراحل انتقال و ثبت می شود که این امر از دوباره کاری ها و خدمات تشخیصی مکرر جلوگیری می کند ؛ همچنین در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۷
مسجد جامع امام حسین(ع)

درمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی